Pas på falske kredit reparation selskaber!

Såkaldte “kredit reparation” virksomheder hævder de kan fjerne negative oplysninger fra kreditrapporter. Reklame som “Kredit rådgivere,” “Kreditværdighed korrektion tjenesteydelser” eller “Kredit konsulenter,” de trompet variationer på denne besked: “skruet ned på grund af dårlig kredit? Vi kan hjælpe!” Mange af disse virksomheder afgift hundredvis hvis ikke tusindvis af dollars for løftet om at “rydde op” dårlig kreditrapporter. Men sandheden er, at disse virksomheder kan kun gøre, hvad du kunne gøre selv–uden beregning.

Ingen kan fjerne negative oplysninger, der er nøjagtig fra din kredit rapport. Ingen virksomhed har en “hemmelig” evne til at fjerne alle negative oplysninger.

Men det stopper ikke deres fordringer. Denne vildledende citat er fra et kredit reparation selskab brochure: “ladede-off konti, samling konti, domme, skat panterettigheder, tvangsauktioner og endda konkurser kan fjernes fra dit kredit poster i mindre end et år (gennemsnit fem til syv måneder).”

En taktik er at bombardere credit reporting agenturer med anmodninger om at kontrollere oplysninger. Hvis en credit reporting agentur ikke kan kontrollere en løsning inden for 60 dage, vil det fjerne oplysninger fra rapporten. Men hvis oplysningerne er senere verificeret for at være nøjagtig, det vil gå tilbage i rapporten.

Før du endda overveje at underskrive en kontrakt med et selskab, der lover at reparere din kredit, Husk disse fakta:

Du kan få en kopi af din kredit rapport på egen hånd.

Du har ret til tvisten poster i din kredit rapport.

Pas på garanterede kredittilbud!

Credit reparation og andre selskaber, hævder ofte de “sikre” at få du et kreditkort, uanset dit kredithistorie. I virkeligheden, ære disse virksomheder ikke altid deres garanti. Undertiden, de vil kun tage dine penge og køre – du vil ikke få nogen kredit, uanset hvad de lovede.

Hvis de får du en kort på alle vil det ofte være en “sikret” bank kreditkort, med høj up-front “ansøgning” gebyrer, der kræver du at deponere og holde flere hundrede dollars i en opsparingskonto, eller en kort, der kun tillader dig at købe varer i et katalog fra en virksomhed at du sikkert aldrig hørt om. (Du kan ansøge om en sikrede kreditkort ved dig selv. En gratis liste over banker, der ikke opkræve gebyrer for sikrede kort, se oplysninger fra forbrugeren handling i afsnittet “Flere oplysninger” nedenfor).

Kredit reparation selskaber annoncere ofte på tv, i aviser og selv på matchbooks. Nogle gange kræver de forbrugerne til at ringe til et “900” telefonnummer for at få flere oplysninger. Opkald til 900 numre kan koste $2 eller $3 et minut, så lytter til et par minutter af oplysninger om kortene kan være dyrt.

Nogle virksomheder forsøger at få folk et kreditkort ved at lade dem gælde ved hjælp af finansielle oplysninger af andre folk med god kredit historier. Det er en kriminel handling at ansøge om lån under en andens navn–ikke gøre forretninger med en af disse virksomheder.

Retshåndhævende myndigheder har lukket mange kredit reparation outfits, men det er svært at stoppe en svigagtig kredit reparation outfit, medmindre folk klager over det. Derfor, Vær forsigtig om at reagere kredit reparation annoncer-og sørg for at klage til de agenturer, der er anført nedenfor, hvis du tror en kredit reparation selskab benyttede sig af dig.

For mere information

Federal Trade Commission (FTC) offentliggør oplysninger til forbrugerne om emnet af kredit og gennemtvinger føderale love på kredit. En liste over gratis publikationer, skrive til FTCS offentlige Reference afdeling på adressen angivet nedenfor. Mens FTC ikke håndterer individuelle tilfælde, kan det handle når det ser et mønster af mulige lov overtrædelse udvikle. Klager over credit reporting agenturer og kredit reparation scams skal ske skriftligt. Send dem til: FTC kredit praksis Division, 6: e St., N.W., Washington, DC 20580.

Kontakt din lokale Forbrugerstyrelsen beskyttelse eller din tilstand Attorney General’s office. Mange advokater generelt har toll-free forbruger hotlines. Disse tal er muligvis angivet i afsnittene “selvhjælp” eller regeringen i din telefonbog. Disse agenturer kan tilbyde dig rådgivning og muligvis også bidrage til at løse din klage.

Forbrugeren handling gratis klage/information oversigter tilbyder ikke-juridiske forbruger råd og henvisninger kan nås fra 10: 00 til 14: 00 på hverdage. Der tales kinesisk, engelsk og spansk. Ringe til enten (415) 777-9635 (San Francisco kontor) eller (213) 624-8327 (Los Angeles kontor). Forbrugeren har en gratis liste over sikrede kreditkort banker, der ikke opkræve gebyrer. For at modtage en gratis kopi, sende en selvstændig rettet stemplet kuvert til: Action sikrede kreditkort forbrugerundersøgelse, 717 marked St., Suite 310, San Francisco, CA 94103. (Findes kun på engelsk.)

Consumer Credit Counseling Service (CCCS) hjælper forbrugere, der har problemer med at betale deres regninger–før deres gode kreditværdighed lider. Din lokale CCCS office kan hjælpe med at træne fleksibel betaling planer om at gøre gæld tilbagebetaling mere gennemførlig. Ringe (800) 388-CCCS til en interaktiv optagelse, der vil give dig telefon antallet af office der er tættest på dig. Spansk-talere kan ringe til (800) 68-AYUDA (800-682-9832) mellem 08: 00 og 07: 00 central tid.

Før du underskriver en kontrakt med et selskab, tjek det ud med den lokale bedre Business Bureau (BBB), en ikke-statslig tjeneste, som rådgiver forbrugere om forebyggelse af svig. Ringe til din lokale BBB. Hvis du ikke kan finde et lokalt nummer, der er anført i telefonbog, kalde Rådet af bedre Business bureauer på (703) 276-0100 om en henvisning til office tættest på dig.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret.